Top

Banaan Pannenkoeken | voor afvallen en bulken

banaan_pannenkoeken_bodytec_bodycharge_alkmaar

Banaan Pannenkoeken

Dit recept voor de banaan pannenkoeken is te gebruiken in zowel je bulk (aankomen) als in je cut (afvallen) schema’s. Deze pannenkoeken zitten namelijk vol met koolhydraten en eiwitten. De koolhydraten uit de banaan zullen sneller worden opgenomen dan de havermout. De havermout zal echter een langer verzadigd gevoel geven wat weer handig is als je wilt afvallen en niet steeds honger wilt hebben.

Voedingswaarde informatie
Voedingswaarde per 1 pannenkoek
Kcal 169
Eiwitten 11 gram
Koolhydraten 27 gram
Vetten 2 gram
Recept bereidingsinformatie
Bereidingsniveau Gemiddeld
Bereidingstijd 10 min
Bak/kook -tijd 10 min
Gerecht klaar in 20 min
Porties 3 pannenkoeken

INGREDIËNTEN

  •  Havermout– 30 gram
  • heel ei – 1 stuk
  • Ei zonder dooier – 4 stuks
  • kaneel
  • Banaan – 2 stuks
  • Stevia
  • (optioneel) cranberry – 40 gram

BEREIDINGSWIJZE

  1. Stop de bananen, havermout, ei, ei eiwit, beetje kaneel en een beetje stevia allemaal samen in de blender. Blend het geheel tot een soort beslag.
  2. Zet een koekenpan op het fornuis en bak je bananen pannenkoek zoals je gewend bent een normale pannenkoek te bakken.
  3. Optioneel zou je ook nog aan het recept  cranberry’s kunnen toevoegen. Eetsmakelijk!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.